Hamburg Sud w DCT Gdańsk

Hamburg Sud w DCT Gdańsk

Ostatnie kilka tygodni zaczęły obfitować w wiadomości o kolejnych partnerach, którzy zaczęli wymianę handlową z portem DCT. Głośno komentowane w portowej branży jest rozpoczęcie początkiem sierpnia obsługiwania jednostek kontenerowych z aliansu G6, jaki jest obecnie jednym z bardziej liczących się armatorów na takim rynku. Port w Gdańsku będzie jednym z przystanków obejmującej najważniejsze porty trasy, w Europie kontenerowce grupy G6 mają postój w Hamburgu, Southampton i Rotterdamie . Kontenerowce będą póki co zawijać do portu raz na tydzień, co zagwarantuje regularną dostawę dość dużej ilości kontenerów do obsłużenia. Kontrakty takie wynikają głównie z długoletniej pracy władz samego portu, jak również Gdańska. Ciągłe podnoszenie standardów, rozbudowa infrastruktury i wyposażenia sprawiają, że obecnie port w Gdańsku jest jednym z większych portów na Bałtyku, pozwalając na obsługę najdłuższych nawet nawet najdłuższych okrętów. Z tego też powodu największe firmy z tej branży widzą to bardzo dobrze i coraz częściej podejmują decyzję o rozpoczęciu współpracy.

Hamburg Sud w DCT Gdańsk

Linia Hamburg Sud w DCT Gdańsk

Jedną z paru nowych firm w porcie gdańskim jest również linia kontenerowa z Niemiec Hamburg Sud. Przewoźnik ten ma wiele lat tradycji, posiadając około 250 przedstawicielstw i biur w dużej części portów jest jednym z ważniejszych graczy na rynku. Pierwsze jednostki kontenerowe niemieckiego armatora zostały przeładowane pod koniec lipca, i rejs ten zapoczątkował dłuższą współpracę. W chwili obecnej są zaplanowane połączenia raz na tydzień, kontenerowce będą wypływały z dwóch portów, Bremerhaven i Hamburga. Co prawda ten armator nie planuje likwidować rejsów do Gdyni, ale dla gdańskiego portu jest to bez wątpienia duży sukces marketingowy, mający na celu zachęcenie do współpracy kolejnych armatorskich firm. Jak powiedział przed kilkoma dniami Dominik Landa, Dyrektor Handlowy w porcie Gdańskim, jest to wynikiem unikatowej oferty DCT Gdańsk, a oprócz tego wielu lat pracy nad stworzeniem silnej marki. Efekty tej pracy są widoczne coraz jaskrawiej, szczególnie pod postacią nowych przewoźników, którzy decydują się rozładowywać przewożone kontenery właśnie w tym porcie.