Plany firmy Maersk w związku z kryzysem na rynkach transportowych

Plany firmy Maersk w związku z kryzysem na rynkach transportowych

Kończący się obecnie rok to czas licznych perturbacji na rynku transportu kontenerowego. Kryzys, jaki zaczął się pojawiać na początku roku przyczynił się do gwałtownego spadku zapotrzebowania na przewozy, a równocześnie na morzach pojawiło się wiele nowych statków, które były montowane przez minione lata. Spowodowało to sporą nadpodaż miejsca na pokładach przy jednoczesnym dużym spadku cen za transport i dotknęło większość armatorów, w tym lidera rynku czyli Maerska. W wyniku skomplikowanej sytuacji która panuje obecnie prezes firmy, Soren Skou, przekazał na konferencji, która została zwołana w październiku o planach firmy na najbliższe miesiące. Zaprezentowane plany dotyczą w działaniach bieżących odroczenia kilku obecnych inwestycji, a w dalszej kolejności globalnego zredukowania etatów i zmniejszeniu tym samym ogólnych kosztów. Jednak pomimo takich deklaracji ML powinna w dalszym ciągu zostać rynkowym liderem, gdyż gospodarcza sytuacja w takim samym stopniu dotknęła także konkurentów.

Plany firmy Maersk w związku z kryzysem na rynkach transportowych

Jakie plany ma firma Maersk w związku z kryzysem na rynkach transportowych

Jedną z bardziej komentowanych decyzji Maersk Link jest zawieszenie montowania następnych sześciu dużych jednostek w stoczni w Południowej Korei. Dodatkowo została przełożona budowa blisko dziesięciu kontenerowców o ładowności 14 tysięcy TEU i dwóch dużych feederów. Prezes Skou zaznaczał przy tym mocno, że wspomniane decyzje nie miały wpływu na finanse, gdyż w sumie wymienione inwestycje po prostu odłożono w czasie. Rzecz jasna o ile rynkowa sytuacja się poprawi, ale jeśli chodzi o to przedstawicie armatora cechują się dużym optymizmem i przewidują szybki wzrost tego sektora. Równocześnie pojawiły się zapowiedzi znacznej redukcji załogi, ponieważ do końca roku 2017 miałoby to spotkać około czterech tysięcy stanowisk. Lecz nie przekazano szczegółowych informacji o tym, które z miejsc byłyby zagrożone zwolnieniami, przypuszczalnie sytuacja będzie dotyczyć większości z 116 państw, w których firma jest obecna. Jednocześnie na konferencji, o której było wspominane zostały skomentowane doniesienia o wyłączenia z użytku jednego kontenerowca. Firma wytłumaczyła jego przedłużony pobyt w chińskim porcie dłuższym oczekiwaniem na kolejne zlecenia.
.