Uruchomienie nowej trasy kolejowej do Portu Gdańskiego

Uruchomienie nowej trasy kolejowej do Portu Gdańskiego

Port w Gdańsku w ostatnich latach się rozwija na wielu płaszczyznach, kolejne projekty zaczynają powstawać nie tylko na terenie portu, ale będą również obejmować okoliczne rejony. W ostatnim okresie czasu naprawdę sporo trudu ale też środków przeznaczono w modernizację oraz rozbudowę tras dochodzących na teren portu. Jest to całkowicie zrozumiałe, bowiem zwiększenie przeładunkowych możliwości musi iść w parze z możliwością obsłużenia przewozu kontenerów w głąb lądu – niedobór dobrych szlaków drogowych czy kolejowych nie może tu stanowić ograniczenia. Z tego też powodu spora ilość inwestycji na terenie Gdańska w ostatnim czasie już dokończono, ale wiele będzie również czekać na wykonanie. Szczególnie dużo nacisków położone zostało na gruntowną rozbudowę połączeń kolejowych, jakie w związku z bardzo dynamicznym wzrostem portu po prostu zaczęły nie dawać rady. Dlatego też przykładowo ruszył projekt zmodernizowania trasy między Pruszczem Gdańskim a Gdańskiem, który obejmował prace przy moście nad Wisłą a także przy dwutorowej linii kolejowe, całość tej inwestycji została wyceniona na prawie czterysta milionów złotych.

Uruchomienie nowej trasy kolejowej do Portu Gdańskiego

Otwarcie nowej trasy kolejowej do Portu Gdańskiego

Pierwsze nowe transporty na nowo otwartej trasie zaczęły kursować w dniu 21 stycznia, i mogły to zrobić znacznie szybciej niż do tej pory. Przed rozpoczęciem modernizacji składy poruszały się z największą prędkością 20 km/h, w chwili obecnej jest to więcej o pięć razy. Razem ze wszystkimi pracami poprawiono także transport rzeką znajdującą się pod mostem. Dzięki dużemu podniesieniu konstrukcji aktualnie pod mostem mogą wpływać dużo większe statki. Aktualnie będzie możliwe transportowanie nawet trzech warstw kontenerów na pokładzie barki, co znacząco może usprawnić żeglowanie na tej trasie. Aby poprawić poziom bezpieczeństwa most dodatkowo dokładnie oświetlono. Inwestycja, która była opisywana będzie miała bardzo duże znaczenie dla okolic Gdańska. Niedawno uruchomiona do użytkowania trasa 226 znacznie zwiększy możliwości przepustowe pomiędzy Portem a Pruszczem Gdańskim kilka razy, a poza tym pozwoli na wjechanie dużo cięższych składów niż dotychczas. I najprawdopodobniej nie skończy się na tym, bowiem są planowane nowe projekty mające jeszcze bardziej poprawić jakość infrastruktury w tamtym regionie.
.